Veelgestelde vragen
-
Waarom zou men het beste voor Personenvervoer Maas en Waal kunnen kiezen?
Personenvervoer Maas en Waal is een bedrijf die alle veelvoorkomende vervoersvormen van personen bedient.
Daarnaast bieden de chauffeurs en planners uitstekende kwaliteit. De gehele administratieve afhandeling voor en na de rit is in vertrouwde en ervaren handen. -
Hoe ervaart de klant dat hij of zij voor het juiste taxibedrijf gekozen heeft?
Omdat tijdens het bestellen van een rit er al gelijk vertrouwen is tussen klant en vervoerder. Op alle vragen geven de centralisten duidelijke antwoorden, de rit wordt direct juist geboekt en de uitvoering van de rit trachten onze chauffeurs tot in de perfectie te verzorgen. Daarnaast is onze administratie tijdens kantooruren altijd bereikbaar voor verdere beantwoording van vragen (te denken valt onder andere aan vragen en antwoorden die te maken hebben met zittend ziekenvervoer).
-
Voor welke instanties en/of organisaties verzorgt PMW onder andere het vervoer van hun cliënten?
Voor nagenoeg alle grote instanties verzorgen wij het vervoer. Ziektekostenverzekeraars, gemeentes, provincie, stichtingen, zorginstellingen, scholen, bedrijven en particulieren.
-
Heeft PMW dan ook vervoersovereenkomsten met diverse zorgverzekeraars?
Met nagenoeg alle zorgverzekeraars hebben wij vervoerscontracten of afspraken. Wij kunnen u antwoord geven op de meeste vragen die u ons vooraf gerust mag stellen. Of dit nu gaat over een machtiging, een eigen bijdrage of hoe reserveer ik een rit.
Uiteraard voor de uitvoering van de rit hebben wij de meeste aandacht en zorgen ervoor dat u op de juiste plaats van bestemming komt, en terug! -
Verzorgt PMW dan ook de administratie van de te maken of gemaakte ziekenfondsritten?
Doordat het soms wat complex lijkt hebben wij besloten om een gedeelte van de administratie op ons te nemen. Ondersteuning en advies bij machtigingen, declaraties etc. is bij ons bedrijf dan ook heel normaal.
-
Kunnen wij ook voor particulieren ritjes terecht bij PMW?
Uiteraard! Ook particulier vervoer behoord tot onze doelgroep. Een feestje, receptie, dagje uit met familie of bedrijf. Alles is mogelijk. Vooraf bespreken we de rit, of die nu groot is of klein.
Overigens zijn de mogelijkheden bijna onbeperkt, omdat we naast onze personenauto’s van 4 tot 8 persoonsbussen ook de beschikking hebben over een 25 of 50 persoons touringcarbussen. -
Wat verzorgt PMW dan onder andere voor Gemeentes en Provincie?
Dit is in hoofdzaak het leerlingenvervoer voor diverse gemeentes, wat PMW overigens al in lengte van jaren verzorgt in volle tevredenheid.
-
Hoeveel keuze is er in de verschillende soorten voertuigen?
Ons bedrijf beschikt over talloze soorten taxi-voertuigen en staat bekend om zijn zeer jong en goed onderhouden wagenpark. Zoals personenauto’s, personenbusjes tot max.8 personen, rolstoelbussen met elektrische tilliften. Allen voorzien van airconditioning.
-
Kunnen er ook touringcarritten worden gereserveerd bij PMW?
Sinds een ruim aantal jaren beschikt ons bedrijf ook over een aantal touringcarbussen die steeds met grotere regelmaat worden ingezet.
-
Vinden er ook chauffeursopleidingen plaats?
PMW heeft als een van de weinige bedrijven een eigen ‘taxileraar’ in dienst.
Deze zorgt jaarlijks voor vele trainingen zoals inwerktrajecten, sociale vaardigheden, doelgroepen (rolstoel)vervoer, straattaxi etc. -
Beschikt PMW dan ook over het kwaliteitskeurmerk TX-keur?
Wij vinden het vanzelfsprekend dat een bedrijf met deze omvang over een kwaliteitssysteem beschikt. Reeds een lengte van jaren zijn wij dus voorzien van het TX-keur keurmerk.
-
Hoe zie ik als klant dat PMW inderdaad gecertificeerd is?
Op ieder taxivoertuig van ons bedrijf zitten de bekende blauwe TX-stickers als bewijs dat u met een gerenommeerd bedrijf van doen heeft.
-
Hoe is de bereikbaarheid en bezetting van de centrale?
Centralisten en planners zijn bereikbaar op werkdagen van 06.30 tot 01.00 uur en in de weekenden of zon-feestdagen sluit de centrale tussen 02.30 en 04.00 uur.
-
Is het verstandig, dat ik zeker de ritten laat in de avond of nacht, vooraf reserveer?
Wij adviseren u inderdaad de ritten in avond of nacht vooraf te reserveren bij onze centrale (telefoonnummer: 0487 51 20 40). U bent dan verzekerd dat ritten worden uitgevoerd. Reserveringsritten hebben voorrang op ad-hoc ritten.
-
Wordt er ook gereden tijdens erkende feestdagen?
Ons bedrijf staat er om bekend altijd voor u klaar te staan. Zon- en/of feestdagen weerhoudt ons niet om diensten aan te bieden. Wij rijden 365 dagen per jaar!
-
Wanneer kan ik het beste bellen voor administratieve vragen?
Tijdens normale kantooruren kunnen administratieve vragen het beste worden beantwoord.
Overigens kunnen vragen ook per e-mail info@pers-vervoer.nl worden gesteld.
Binnen enkele dagen ontvangt u dan een antwoord.